Z dotazníků
Vážení pacienti,
tímto způsobem jsme se rozhodli reagovat na některé vaše připomínky, náměty a nápady.
Vybráno z dotazníků pacientů:
Stravování
Jídlo výborné, menší porce, nevařte samou rýži, jídlo hrůza, stravování – jídlo dobré, kvalitní, chutné – stačily by poloviční porce, kořeněné jídlo, vaříte dobře – maso je měkké, jídla bylo moc málo, podávat kvalitnější stravu, jídlo velmi dobré, ve stravování je hodně masových pokrmů – mohly by být např. buchty s kávou apod.,výborné jídlo, velmi dobré stravování, stravování – bez nápadu, chuti a vitamínů, stravování v podobě diety S1 – velice chudá bez nápadu, neskutečně strohá /bramborová kaše, jablečné pyré, jogurt, vývar s rozšlehaným vejcem/ stravování by mohlo být přizpůsobeno i vegetariánům.
Odpověd
Vzhledem k tomu, že v naší nemocnici je ročně hospitalizováno kolem 20 tisíc pacientů, je velmi obtížné strefit se do chutí každého z nich. Jen pro upřesnění: dietu předepisuje lékař, který vás přijímá k hospitalizaci a který na základě vašeho zdravotního stavu rozhoduje i o tom, jakou stravu budete v nemocnici dostávat.
I podle napsaných reakcí v dotaznících je vidět, že představa každého z nás o stravování v nemocnici je velmi různorodá. Pokud tomu nebrání Váš zdravotní stav, dostáváte dietu č. 3 – tzv. racionální, která se vaří i pro zaměstnance – zde si můžete vybrat ze dvou jídel. Pokud je někdo vegetarián, stačí toto uvést u příjmu a pokud tomu nebude bránit váš zdravotní stav budete tuto stravu dostávat.
Dieta S1 (tekutá strava) – v těchto případech se nedá použít moc fantazie a ani výrazně chuťové potraviny nebo koření. Tuto dietu předepisuje lékař v případech, kdy je možno podávat pouze tekutou stravu po delší dobu a zároveň je třeba docílit zvýšený energetický příjem.
Rozvoz tiskovin po oddělení
Proč nefunguje rozvoz tiskovin po jednotlivých oddělení
Odpověd
Tuto službu jsme zrušili pro nedostatek zájmu ze strany pacientů.
Z ambulantních čekáren
Dlouhé čekací doby na chir. a ortop. ambulancích
Odpověď
Když před několika lety začala přístavba chirurgické a ortopedické ambulance, s čekárnami a prostornou vstupní halou zaměstnanci těchto pracovišť se těšili na lepší pracovní podmínky, na určitý komfort pro pacienty, kdy se vytvoří pro záchrannou službu, pacienty z oddělení zvláštní přístup, takže lidé po bouračkách se již nebudou muset vozit přes čekárnu ambulancí.
To jsme ovšem netušili, že se nám toto svým způsobem vymstí. Pacienti sedící v čekárně totiž nevidí na koridor pro pacienty ze záchranky, sanit a oddělení, takže se stává celkem běžně, že v čekárně tráví několik desítek minut až hodin, s tím, že za dveřmi ambulancí se nic neděje, personál tam sedí, kouká a občas někoho pozve do ambulance k ošetření. Stávající systém neumožňuje zaměstnat tolik personálu, jak by bylo v některých dnech potřeba. Takže se dost často stává, že oba lékaři a tým sester má plné ruce práce s úrazy po bouračkách a pacienti v čekárně čekají na ošetření.
Pro lepší informovanost pacientů se v případě příjezdu záchranné služby přeruší vysílání televize a na ní se objeví text o příjezdu záchranné služby.
Připomínky k pavilonu interních oborů
Sociální zařízení a jejich hygiena, rozhlas, televize na pokojích, šňůry na WC
Odpověď
V současné době se připravuje plán na opravu pavilonu interních oborů, zejména sociálního zařízení na jednotlivých pokojích. Jelikož jde o nákladné a rozsáhlé opravy, musí být realizovány postupně. Na WC některé šňůry slouží k přivolání zdravotníků v případě, že se pacientovi udělá nevolno.
Ortopedie, RHB
Potřeba vyšších židlí
Odpověď
Do konce roku dojde k nákupu tohoto nábytku. Budou vybrány takové židle, aby odpovídali potřebám pacientů
Oddělení informačních systémů
SMS zprávy – chodí opakovaně
Odpověď
Nutné vědět jméno operátora.